Školský digitálny koordinátor
Ing. Stanislav Mihaľo
Digitálny koordinátor - ako koordinátor digitálnej transformácie vzdelávania na škole v období prípravy škôl na digitálnu transformáciu vzdelávania má byť skúsený a inovatívny pedagogický zamestnanec školy, ktorý vykonáva špecializované činnosti vo výchove a vzdelávaní, koordinuje informatizáciu a vzdelávanie prostredníctvom digitálnych technológií s cieľom podporiť transformáciu vzdelávania a školy pre 21. storočie resp. digitálnu budúcnosť.
Školský digitálny koordinátor (ŠDK)má pôsobiť v 3 základných oblastiach s nasledujúcimi kompetenciami a úlohami:
- Vízia školy
- Škola ako komunita aktérov
- Škola ako vzdelávacie prostredie
Podrobnejšie kompetencie TU
Hlavné činnosti školského digitálneho koordinátora:
- poradenstvo a odbornú pomoc v oblasti zavádzania nových digitálnych metód do vzdelávania,
- spätnú väzbu pedagogickým zamestnancom školy v uplatňovaní a využívaní digitálnych metód, foriem a didaktických prostriedkov vo výchove a vzdelávaní
- vzdelávanie zamestnancov v oblasti využívania digitálneho obsahu alebo foriem práce s digitálnym obsahom,
- aktuálny digitálny materiál ku vzdelávacím štandardom vyučovacích predmetov alebo vzdelávacích oblastí,
- skúma sociálnu klímu a sociálne vzťahy s cieľom vytvárania pozitívnej školskej klímy a optimálnych vzťahov v školskom prostredí
- pravidelnú informovanosť o aktuálnych možnostiach využívania digitálnych technológií vo výchove a vzdelávaní a možnostiach zabezpečenia kybernetickej bezpečnosti,
- poradenstvo v rámci digitálnych technológií,
- administráciu online testovaní,
- dostupnosť externých vzdelávacích zdrojov.