Školský digitálny koordinátor
Ing. Stanislav Mihaľo
"Každá situácia je riešiteľná, len ju treba chcieť riešiť."
Ako získať a efektívne používať prostredie Microsoft 365
Ponúkam vám linky zoradené od získania konta po využitie tohto prostredia tak, aby ho vedeli dobre využívať.
Začíname:
Využití Microsoft 365 pro celou rodinu
Autor Peter Pallo. Videá sú spoločné (žiaci i učitelia)
1. Úvod do prostredia Microsoft 365 - od 2. minúty
2. Základy práce s MS OneDrive
3. Úvod do MS Teams
3.1 Efektívna tímová spolupráca v triedach
3.2 Nové funkcionality triedneho tímu v Microsoft Teams 2024
3.3 Komunikácia v MS Teams
4. Hybridné vyučovanie cez TEAMS
4.1 Spolupráca nad dokumentami
4.2 Triedne poznámky v OneNote
6. Forms ako kontrola pre učiteľa Peter Pirončiak
Expert Michal Lenhart
MS 365 Akadémia - úvod do MS-365
MS 365 Akadémia Aplikácie Office
Cloudová správa / obnova inštalácie W
MS 365 Akadémia Aplikácie Office
Cloudová správa / obnova inštalácie W
Cloudová správa / obnova inštalácie W
Digitálny koordinátor - ako koordinátor digitálnej transformácie vzdelávania na škole v období prípravy škôl na digitálnu transformáciu vzdelávania má byť skúsený a inovatívny pedagogický zamestnanec školy, ktorý vykonáva špecializované činnosti vo výchove a vzdelávaní, koordinuje informatizáciu a vzdelávanie prostredníctvom digitálnych technológií s cieľom podporiť transformáciu vzdelávania a školy pre 21. storočie resp. digitálnu budúcnosť.
Školský digitálny koordinátor (ŠDK)má pôsobiť v 3 základných oblastiach s nasledujúcimi kompetenciami a úlohami:
- Vízia školy
- Škola ako komunita aktérov
- Škola ako vzdelávacie prostredie
Podrobnejšie kompetencie TU
Hlavné činnosti školského digitálneho koordinátora:
- poradenstvo a odbornú pomoc v oblasti zavádzania nových digitálnych metód do vzdelávania,
- spätnú väzbu pedagogickým zamestnancom školy v uplatňovaní a využívaní digitálnych metód, foriem a didaktických prostriedkov vo výchove a vzdelávaní
- vzdelávanie zamestnancov v oblasti využívania digitálneho obsahu alebo foriem práce s digitálnym obsahom,
- aktuálny digitálny materiál ku vzdelávacím štandardom vyučovacích predmetov alebo vzdelávacích oblastí,
- skúma sociálnu klímu a sociálne vzťahy s cieľom vytvárania pozitívnej školskej klímy a optimálnych vzťahov v školskom prostredí
- pravidelnú informovanosť o aktuálnych možnostiach využívania digitálnych technológií vo výchove a vzdelávaní a možnostiach zabezpečenia kybernetickej bezpečnosti,
- poradenstvo v rámci digitálnych technológií,
- administráciu online testovaní,
- dostupnosť externých vzdelávacích zdrojov.